סיקור: האקומיי ומיקוצ'י

שלום לכולם וברוכים הבאים לפוסט נוסף, ולא שגרתי בכלל, בחדר של קירינו.
זהו סיקור לאנימה שכתבתי לפני זמן רב, בסביבות ספטמבר-אוקטובר 2018. חדי הזיכרון מביניכם אולי זוכרים שהיא אפילו הייתה בסקר של אנימות בעלות פוטנציאל להיות מתורגמות באתר… (כלומר אנימות שחשבתי לתרגם כשלא היה משהו אחר שרציתי לתרגם)
בכל אופן, הסיקור פורסם במקור באתר אנימה ספין, שכמובן מת. אבל זה עדיין אחד מהסיקורים שאני יותר גאה בהם, ולאנימה הזו עדיין יש מקום חם בלב שלי, אז החלטתי לשמר אותו כאן.
קריאה מהנה~


Hakumei to Mikochi

 12 פרקים + אובה || 2018 || חלק מהחיים, פנטזיה, סיינן || סטודיו Lerche || מכיל ספוילרים מינוריים

האקומיי ומיקוצ'י זו סדרת אנימה המבוססת על מנגה באותו השם. כפי שהשם מרמז, הסדרה סובבת סביב שתי בנות – האקומיי ומיקוצ'י. שתיהן, וגם שאר האנשים בעולמם, קטנטנים – בגובה 9 ס"מ בלבד. חוץ מהעובדה הזו, עולמם לא שונה יותר מדי מעולמנו. אבל העובדה הזו מספיקה כדי שהחיים שלהן יהיו פשוט יותר מעניינים. כל עץ, פרי, חיה וירק נראים גדולים משמעותית ביחס לבנות הקטנות, אך זה לא מפריע להן להעביר את זמנן בנעימים ובכיף.
אל תתנו לגודל ולסגנון הציור להטעות אתכן – לא מדוברת בסיפור על ילדות קטנות. למעשה, אין ילדים בסיפור בכלל, וכל הדמויות מבוגרות. האקומיי, שלא מזמן עברה לגור יחד עם מיקוצ'י בביתה שבעץ, היא שיפוצניקית מוכשרת. היא מרוויחה כסף מתיקונים כאלו ואחרים, ולעיתים אף בניה וייצור. מיקוצ'י, לעומת זאת, מתפרנסת מעיצוב, הכנה ותיקון של בגדים, וכישורי הבישול המדהימים שלה ידועים כמעט לכולם. פרקי האנימה מציגים לנו רגעים כאלו ואחרים מחיי הבנות ושאר האנשים בחייהן – בעבודה, בטיולים, ועוד.

לאחר התקציר העלילתי הריקני הזה, אני בטוחה שרבים מכם ודאי חושבים שזו אנימה משעממת. וטוב… אני מניחה שזו באמת לא אנימה לכל אחד, ובטח לא לאנשים שמחפשים איזה סיפור רציני עם עלילה כבדה או אקשן. אבל אם אתם מחפשים משהו חמוד ומרגיע לצפות בו – זו בהחלט האנימה בשבילכם. תת-הכותרת של הסדרה מתארת אותה באופן מושלם: Tiny Little Life in the Woods. האנימה היא פשוט אוסף של סיפורים מהחיים של השתיים (כשלרוב בפרק אחד יש שני סיפורים או יותר). הסיפורים הם כן בסדר כרונולוגי, אבל לנו כצופים לא תמיד ברור כמה זמן עבר מסיפור אחד לאחר.
אז, מה בעצם כל כך מיוחד באנימה הזו שהחלטתי לפתוח עליה נושא? ובכן, אולי סיפור ארוך וגאוני אין פה, אבל לאנימה יש המון מה להציע. נתחיל מהעולם בו מתרחשת האנימה: בסדרות כאלו ואחרות בהן כבר מההתחלה מספרים לנו שאנחנו בעולם אחר, לרוב אנחנו לא באמת מרגישים את ה"שוני" של העולם הזה מהעולם שלנו. וזה משהו שממש אי אפשר להגיד על העולם של האקומיי ומיקוצ'י. אפשר לראות ולהרגיש את הגודל הקטן שלהן בכל סצנה ובכל פרט קטן באנימה הזו. בין אם זה שאנחנו רואים פירות מהיומיום שלנו – אבל בגודל ענקי, או חיות, ואפילו הטבע – צמחים, פרחים ואבנים פשוט נראים גדולים. המראה של העולם לא התאים את עצמו לגודל הקטן של האנשים, אבל הם התאימו את עצמם אליו. זה אחד מהקסמים בהם האנימה השתמשה כדי לשבות אותי.
מעבר לעניין הגודל, בכל פרק שעובר אנחנו רק לומדים עוד ועוד על העולם הזה. חלק חשוב שמבוצע נהדר הוא הדגש העצום שיש על העיצוב של הדמויות, התרבות ובכללי החברה של האנשים הקטנים האלו. ניקח כדוגמא את הלבוש. יש להם סגנון בגדים מיוחד שמתבטא בכל מיני דברים – למשל, חבישת כובע עגלגל עם כל מיני קישוטים. אבל למרות שהסגנון אחיד – עיצובי הבגדים של כל דמות שונים כמעט לגמרי, באופן שאפילו מעיד על האופי של אותה דמות. עוד מאפיינים של העולם שבאים לידי ביטוי: הטכנולוגיה (שמקבילה לתקופת המהפכה התעשייתית אצלנו), היחסים בין האנשים לחיות/חרקים, ההבדל בין יישובים לערים ועוד.

הדבר הבא שארצה לדבר עליו הוא הדמויות. כמו שכתבתי בהתחלה וכמו שהז'אנר מרמז, הדמויות הן מבוגרות, ולא נדיר לראות אותן שותות קפה ואלכוהול, למשל. למעשה, אלכוהול זה מוטיב שדי חוזר על עצמו בסדרה, אבל זה נראה לי פילוסופי מדי להכנס לזה. בכל מקרה, כנראה שבגלל שגם אני כבר לא ילדה יותר, היה לי מאוד קל להתחבר לכל הדמויות ולמה שהן עוברות בחיים. אומנם רוב הסיפורים שמחים ונחמדים, אבל לפעמים אנחנו מקבלים הצצה לעבר, או לקשיים כאלו ואחרים. כמובן שגולת הכותרת בנושא הדמויות היא היחסים בין האקומיי למיקוצ'י. יש בינהן חברות נפלאה ובכל פרק אנחנו זוכים לגלות עוד פן ממנה.
על שאר הדמויות קשה לדבר, שכן הן לא מופיעות באופן שוטף, ומעט מאוד מהן חוזרות ליותר משני סיפורים. אבל הן כן משלימות את בניית העולם ומהוות לעיתים חלק אינטגרלי בסיפורים – מחבריה לעבודה של האקומיי ועד למדענית האדישה סן.
דבר נוסף שארצה לציין לטובה בנוגע לאנימה הזו הוא העקביות שבה. בסיפור מסוים נראה משהו קורה, ואותו משהו ימשיך איתנו הלאה. כמו שציינתי בהתחלה, אנחנו כן מקבלים את הסיפורים בסדר כרונולוגי, ולכן דמויות שהכרנו בסיפור אחד יכולות לחזור בסיפור אחר. אבל מה שהתכוונתי אליו בעקביות זה שאם קורה משהו מסוים בסיפור אחד, זה ימשיך הלאה גם לסיפורים הבאים. לדוגמא: הבית של האקומיי ומיקוצ'י משתנה באחד מהסיפורים, שינוי די קיצוני. מאותו רגע, הבית נשאר כמו שהוא היה אחרי השינוי, ולא רק בפרקים עצמם, אלא אפילו בשיר הפתיחה והסיום! עוד דוגמא: באחד מהפרקים האקומיי מסתפרת. השיער שלה נשאר קצר גם בפרקים שלאחר מכן, ולאט לאט מתארך. אלו אולי דברים שרוב האנשים לא ישימו לב אליהם, אבל מבחינתי, כזו תשומת לב לפרטים הקטנים באנימה מהסוג הזה זה משהו מיוחד.

לפני שאסיים, אדבר קצת על הדברים ה"טכניים": אנימציה ומוזיקה.
לפי דעתי, האנימציה וסגנון הציור של הסדרה מתאימים בדיוק לז'אנר והאופי הפנטזי שלה. אין בה הרבה צבעים בוהקים, אלא יותר "גוונים"/מרקמים מחוספסים. כל הרקעים, בין אם הם טבע ובין אם הם "עירוניים" פשוט עשויים בצורה מדהימה. כמו כן, כל פעולה, חפץ, אוכל או שתיה פשוט מצויירים ומונפשים עד הפרטים הקטנים ביותר. זה אומנם לא אותו יופי מרהיב כמו קיואני, אבל זה מדהים לא פחות. עוד דבר שמייחד את האנימה הוא השימוש ב"מסגרות" להדגשה של דמויות ו/או חפצים, בדומה קצת למנגה (דוגמא: התמונה האמצעית כאן למעלה). המסגרות האלו לרוב מתאימות, אבל היו כמה פעמים שהרגשתי שהן נעשו טיפה מתוך עצלנות (אבל ממש לעיתים רחוקות).
המוזיקה משתלבת נהדר עם העולם ועלילת הסדרה כשהיא נוכחת, אבל לא נדירים גם הפרקים (או יותר נכון, הסיפורים) בהם הדבר העיקרי אותו אנחנו שומעים ברקע הוא קולות הטבע. אבל לטעמי שיר הסיום הוא היהלום האמיתי. לא רק שהוא חמוד מאוד, עם מילים שמביעות את הסיפור, גם במהלך הסרטון עצמו אנחנו זוכים לקרוא כל מיני סיפורים או פרטים כאלה ואחרים שמעשירים אף יותר את העולם. רוב הפעמים זה פירוט נוסף של מה שראינו בפרקים, ולפעמים זה סתם עוד תוספת.
ובניגוד מוחלט: אני ממש לא אוהבת את הפתיח. הוא איטי, משעמם, עם קליפ טבע גנרי… טוב, שום דבר לא יכול להיות מושלם.

לסיכום, זו אחת מהאנימות היותר מקסימות שיצא לי לראות לאחרונה. היא מרגיעה ועושה הרגשה חמימה בלב, שזה בדיוק מה שהייתי צריכה בתקופה האחרונה. תוסיפו על זה את בניית העולם המדהימה, ובכלל זו הייתה הנאה צרופה בשבילי. החלטתי לכתוב עליה כי היא באמת ממש נכנסה לי ללב. לא ראיתי אף אחד (בישראל) מדבר עליה, ולמרות שאני יודעת שהיא ממש לא מתאימה לכל אחד, רציתי לחשוף אותה לעוד אנשים שאולי זקוקים לסדרה שעושה קצת טוב על הלב (:
לאנשים ניטפיקיים כמוני שרוצים לצפות בתרגום טוב (אנגלית) ולא בתרגום הרשמי הזבל, הנה טורנט למה שאני צפיתי: כאן.

תודה על הקריאה~

About TsUNaMy WaVe

השאירו תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

9 תגובות

  1. וואי, תודה רבה ❤️
    זה היה מאד מעניין ונהנתי לקרוא את זה.
    לגמרי עשית לי חשק לצפות באנימה הזאת והיא נשמעת כמו אנימה מקסימה D:
    היא בהחלט נכנסת עכשיו לרשימת המתוכננים שלי~

    2
    0
  2. זאת לא הייתה אחת האנימות שרצית לתרגם במקרה והיא תנצח בסקר במקום דבורת המכתבים ובקרוב אהפוך אלייך?
    האם עדיין יש לה סיכוי? הסיקור גרם לה להישמע מאוד מעניינת

    0
    0
    • את הפוסט, במיוחד הפסקה קצרה והראשונה, קראת?

      0
      0
      • האמת שממנה לא השתמע אם תתרגמי אותה, אבל הבנתי מפוסט אחר שאולי זה יהיה במקרה ולא יהיה לך משהו אחר לתרגם מכל מיני סיבות (חוסר בלו-ריי, אין משהו שמשך אותך וכו'). {הייתי מדגישה את את האולי אבל אין לי מושג איך….}
        טוב כנראה שבינתיים אראה את האנגלית
        תודה על הסיקור

        0
        0
  3. סיקור נהדר!
    הסדרה הזו נשמעת ממש בשבילי, אני לגמרי מוסיף אותה לרשימת הצפייה.
    ותודה רבה על הקישור להורדת הפרקים, בדיוק הורדתי מהם היום את הפרקים של Odd Taxi.

    1
    0
  4. חזרתי אחרי חודשיים כדי לעדכן, הסדרה הזו פשוט מהממת!
    אני לגמרי מבין שאת גאה בסיקור הזה, את באמת כיסית את כל הנקודות החשובות לגבי האנימה הזו בצורה מתומצתת היטב, כל הכבוד!
    באמת שלא נשאר דבר שאני יכול להוסיף XD
    החוויה בזמן הצפייה בסדרה הזו מיוחדת, מרגיעה, ומרגשת באופן מאוד ייחודי. הסיפור של האקומיי מאוד נגע בי, כמו שהזכרת, אין בסדרה הזו עלילה, אבל אולי סיפור החיים שלה שאנו מקבלים הצצות אליו במהלך העונה הוא סוג של עלילה שנפרשת בפנינו (וגם מקבלת מקום של כבוד עם פרק הסיום המדהים) ומעוררת רגשות אהדה עמוקים יותר כלפי הדמות הקלילה והכיפית הזו.
    התאהבתי לגמרי במיקוצ'י, כמה קסם האישה הזו אין דברים כאלה 3>
    עוד הרגשה חשובה שהרגשתי בזמן הצפייה – כל החיות והחרקים (וגם האנשים, שבסופו של דבר חיים בעולם פנטסטי שונה מהותית משלנו) מרגישים כל כך אמיתיים שזה פשוט מדהים.
    (האמת שלקראת סוף העונה כבר התרגלתי לשיר הפתיחה והתחלתי לחבב אותו, לפחות כשיר, לפלאשים המוזרים על המסך לא התרגלתי XD)
    קיבלתי חשק לקנות את המנגה, אולי אעשה זאת יום אחד (בכל אופן, יצאו כבר 9 ווליומים באנגלית, זו משימה…)
    תודה רבה על הסיקור שחשף אותי לאנימה המיוחדת הזו, וגם להוצאה הנהדרת שקישרת, הם ממש עשו כבוד ליצירה הזו.

    4
    0
    • אני כל כך שמחה שצפית ונהנית! זו אנימה ממש יקרה לליבי ואני שמחה שנחשפת אליה בזכותי (:
      ספר לי איך המנגה אם באמת תקנה אותה~

      3
      0

השאירו תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*