מחזמר☆הבנות רביו סטארלייט, פרק 1

זה כאן. זה כאן! זה סוף סוף כאן!!!!
הפרוייקט שהכי ציפיתי לו בשנים האחרונות כנראה, סוף סוף מתחיל לצאת! אני ממש מתרגשת, מה איתכם? חח.
סטארלייט זו פשוט אנימה מדהימה, ואין לי איך לתאר את החיבור הרגשי שיש לי איתה. אני לגמרי biased, אבל אני חושבת שזה שזו אנימה טובה נכון גם בלי קשר אליי ואיך שאני מרגישה כלפי הסדרה הזו.
אז, היום אני כאן כדי להביא לכם את הפרק הראשון. זה פרק הזוי מאוד, וכנראה גם מאוד לא ברור ולא מובן, אבל באמת – אל תנטשו אותה בגלל זה! זה רק משתפר מכאן ואילך! בצפיה שניה גם הפרק הראשון מאוד הגיוני וחכם, אבל בצפיה ראשונה מאוד קשה לראות את זה. בכל מקרה, אני מבטיחה לכם שזו סדרה נהדרת שלא שווה לשפוט מהפרק הראשון חח.
כמו כן חשוב לי לציין ולהודות מקרב לב לידידי Otoshigami שתרגם את שירי רביו של הסדרה ועשה עבודה נהדרת בכך. ממליצה לכם לא לפספס אותם! תצפו פעמיים בקטע של השיר אם צריך! חח.
מעבר לזה, אחרי הקישורים אני הולכת לשים 'הידעת'. זה כנראה יקרה כמה וכמה פעמים במהלך הסדרה הזו, סתם כדי להעשיר אתכם בעוד קצת ידע על העולם ועל הרקע של הסדרה. אין חובה לקרוא אותם כדי להבין מה הולך ט'ו, אז… אתם יכולים גם סתם לצפות חח.
אז, תהנו, ואשמח מאוד אם תשתפו את הטורנט (:

Torrent | Drive

הידעת?

  • רֶבְיוּ הוא ז'אנר של מחזות זמר קלילים, המשלבים קטעים קצרים של תיאטרון, מחול ומערכונים סאטיריים על אנשי התקופה מתחום האקטואליה או הספרות. "רביו" (Revue) בצרפתית פירושו "לראות שוב", עיסוק מחודש בנושא מסוים. (מתוך ויקיפדיה).
  • בית הספר ובכללי כל הSetting של הסדרה מבוסס על משהו אמיתי ודומה מאוד. ביפן יש בית ספר שנקרא 'טאקארזוקה רביו', וכמו בית הספר בסדרה, זה בית ספר לאומנויות הבמה שמתמקד ספציפית בהעלאת רביואים. כמו כן, זה בית ספר לבנות בלבד, ולכן הבנות שם משחקות גם את התפקידים של הבנים (שלעיתים קרובות גם יותר 'נחשבים'). בית הספר הזה קיים כבר 100+ שנים, והההצגות שהוא מעלה והשחקניות שהוא מטפח פופולריים מאוד בקרב חובבי הז'אנר ביפן.

זה הכל ל'הידעת' הפעם. מקווה שתהנו ותתאהבו בסטארלייט כמוני!
נתראה בעוד שבוע~
ליה.

About TsUNaMy WaVe

השאירו תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

52 תגובות

  1. Let the curtains rise

    0
    0
  2. אוקיי, ידעתי שזה יהיה מוזר בגלל הסיקור של אלאור שקראתי, אבל אני עדיין לא בטוחה מה ראיתי או מאיפה צץ הג'ירף ההוא.

    תודה על הפרק, מחכה לשאר~

    0
    0
  3. תודה על הפרק!
    כל כך ציפיתי לאנימה הזאת!!!

    0
    0
    • בבקשה (:

      0
      0
      • אין לי ממש כוח לרשום משהו על הפרק וגם אני בקושי זוכר משהו כי עבר שבוע מאז שראיתי, אבל הפרק הזה פשוט דורש תגובה.
        דבר ראשון: נהניתי מהפרק, מלבד הקטע שהציגו את הדמויות שדי היה לי משעמם לראות אותו, ישר אחרי שזה נגמר הייתי מאוד מרוכז בפרק ולא יכולתי להסיט את העיניים שלי הצידה! הסצנה של הקרב הייתה טובה, קיצר מאוד נהניתי ואני מאוד מצפה לפרקים הבאים!
        דבר שני: לא ממש הבנתי מה הזוי בפרק, הקטע שהג'ירפה באה? זה היה די מוזר, אבל זה באמת סיבה להדריפ את האנימה? לי זה ממש לא הפריע ואפילו קצת מעניין אותי לדעת מה העניין שלו!
        אני חייב גם להגיד שהמשחק של סטארלייט, פשוט מדהים, אני נהנה מאוד ממנו!

        0
        0
        • אעתיק מה שכתבתי למישהו אחר:
          "אני מסכימה איתך לגבי זה שבכללי זה פרק ראשון שהוא כנראה לא כזה הזוי כמו שעושים ממנו, אישית. אבל כמות האנשים שאני מכירה שהדריפו בגללו, ואפילו אלאור שמודה שאם לא הייתי אומרת לו מראש שזה הרבה מעבר הוא כנראה גם היה מדריפ… לכן אני מעדיפה להזהיר את כולם, גם את אלה שפרק כזה לא עד כדי כך ירתיע אותם."

          לגבי המשחק, יש בו די הרבה ספוילרים לאנימה, מקווה שלא תהרס לך החוויה.

          0
          0
  4. פרק מהמם!
    מאוד אהבתי את העיצוב, מרשים בהחלט (:
    נראית אנימה מעניינת בהחלט, תודה רבה 3>
    (חח לא הבנתי למה הפרק הזה "מוזר" אבל מילא XD)
    הערות לעצמי בינתיים: מאהירו מאוהבת נואשות באקרן XD
    והושימי יפיפיה ברמות 3>

    0
    0
    • בבקשה, שמחה שנהנת ואני בטוחה שאתהבי את האנימה (;
      ואני לגמרי מסכימהההההה ג'ונה כזאת יפהההההההה ♥♥

      0
      0
  5. יאאא סוף סוף אוכל להבין את סטאר לייט יותר טוב (מחסום שפה זה מעצבן)
    תודה על התרגום המעולה כרגיל

    נ.ב לא יכולתי שלא לשים לב שתרגמת את הכיתה כ "כיתה 2" וזה קצת מוזר לי כי בתרגומים אחרים שלך, את תמיד רושמת כיתה ח לחטיבה וכיתה יא לתיכון. יש סיבה מיוחדת שכן זה שונה?

    0
    0
    • בבקשה~
      בהמשך הפרקים כשהם אשכרה מדברים על הכיתה בתור שכבה רשום י"א כרגיל. פה זה שונה כי יש משמעות לאיזה כיתה אתה בתוך השכבה, א' או ב'. ו"י"א-א" זה מכוער מדי לדעתי, ולא רציתי לוותר על הקונספט של א' וב' ולשנות אותו ל-1 ו-2. כמו שכבר ציינתי, כשהם מדברים על זה בתור שכבה רשום י"א כרגיל, וכשהם מדברים על הכיתה הספציפית זה א'/ב' (זה כבר היה גם בפרק הזה). אבל כשהם מזכירים את זה ביחד (שזה לא נעשה לעיתים קרובות בכלל) זה 2-א'/ב'.

      0
      0
  6. ליאור קימלמן

    זמן לראות את הסדרה מחדש.

    0
    0
  7. אני זוכר שהעלית את הפתיח בספין ונורא אהבתי אותו והרגשתי שאני חייב לצפות באנימה הזאת כשתוציאי אותה.
    חייב כבר לדעת מה כל כך הזוי בפרק הזה חח. נגלה בקרוב.
    תודה 🙂

    0
    0
    • בבקשה! תחזור לספר מה דעתך חח.

      0
      0
      • טוב, אז צפיתי בפרק. וברשותך אתמצת על פי הדיון שפתחת בספין.

        הרושם הראשוני שלי מהפרק הראשון.
        אז ככה. האמת שפחות הזוי ממה שחשבתי שיהיה (אולי בגלל שכל הזמן אמרתם שהוא הזוי ואנשים ויתרו על הסדרה בגללו אז נוצרה לי תמונה אחרת לגביו, אבל בכללי הרגיש לי פרק ראשון טיפוסי אפילו). אין לי ממש דעה נחרצת לגבי הפרק אבל אין ספק שהוא לא יגרום לי לוותר על הסדרה. אפילו השאיר טעם של עוד.

        דמות שאני מסתקרן לגביה.
        די מתבקש שאגיד שחברת הילדות של קארן, אבל גם החברה השניה שלה, מאהירו די מסקרנת אותי. לא יודע למה חח. לגבי הדמויות, התחושה האישית שלי היא שכבר קשה לחדש וליצור סביבן עניין. כאילו אני מכיר אותן כבר אבל לא באמת מכיר. לא יודע. אבל זו רק ההתחלה אז לא אשפוט עדיין.

        סצינה אהובה (או כמו שאני מגדיר את זה) זכורה מהפרק.
        הסצינה בה קארן מגיעה למעלית ורואה את "מופע הקרב". הוא היה עשוי טוב. הרגיש לי ממש קולנועי. אני אפילו קצת מרגיש פספוס שלא ראיתי את זה במסך טלויזיה עם מערכת סראונד במקום עם אוזניות מול מחשב חח

        לסיכום: אני לא אחד שבוחן דברים לעומקם יותר מידי, אבל נהניתי. נראה טוב ומבטיח וכמובן שאמשיך לצפות, מעולם לא התאכזבתי מאנימה שתרגמתם, ואולי אפילו אחרוג ממנהגי ואצפה באופן שבועי. נראה איך יסתדר לי.

        אה ו… דפוקארן חחח כמה צחקתי יואו…

        תודה גם לאלאור שתרגם את השירים. עבודה יפה. כיף לראות אותך בתחום 🙂

        0
        0
        • יאי! שמחה ממש שנהנת ואהבת!
          אני מסכימה איתך לגבי זה שבכללי זה פרק ראשון שהוא כנראה לא כזה הזוי כמו שעושים ממנו, אישית. אבל כמות האנשים שאני מכירה שהדריפו בגללו, ואפילו אלאור שמודה שאם לא הייתי אומרת לו מראש שזה הרבה מעבר הוא כנראה גם היה מדריפ… לכן אני מעדיפה להזהיר את כולם, גם את אלה שפרק כזה לא עד כדי כך ירתיע אותם.
          אשמח גם אם באמת תצפה שבועים ותזכה להביע דעה על כל פרק ^^ אני ממש נהנת לקרוא ולהגיב חזרה אם יש לי מה!

          0
          0
  8. האיש המוזר הזה

    יש! חיכיתי לזה הרבה זמן!
    שמעתי על הסדרה הרבה ביקורות טובות

    תודה רבה~!

    0
    0
  9. わかります

    0
    0
  10. תודה רבה! (:

    0
    0
  11. קודם כל תודה לOtoshigami על תרגום השיר, ולליה על תרגום הפרק.
    בקשר לשיר, לפי הבנתי הרביו זה דואט בין שתי בנות (או יותר) שבהן כל אחת שרה את הרגשות שלה באותו רגע או בצורה שקשורה איכשהו לרביו, בדר"כ זה "מלחמה" בין רעיונות שמתנגשים כל אחת והתחושות שלה. הן כן עונות אחת לשנייה, אבל כל אחת עדיין שומרת על הדעות והרעיונות שלה. (דעתי האישית)
    עקב כך מסקרן אותי לדעת למה בדקה 19:40 השורה של ג'ונה ממשיכה את זו של היקארי, כאילו הן מדברות על אותו דבר.
    לדעתי אופן החשיבה של שתיהן מאוד שונה, וגם אם לדעתכם זה כן המשך ישר של המשפט, משהו ברעיון שג'ונה מחשיבה את עצמה לנטל או שהיא תיהיה נטל
    ( נשבעתי לעצמי חרש -היקארי שלבטח לא יהיה נטל- ג'ונה)
    (ג'ונה-密かにたてた誓い > きっと邪魔させない-היקארי)

    0
    0
    • ראשית אני מוכרח לומר שאני מאוד מתרשם מחדות ההבחנה שלך, והמעבר הזה של 'לבטח לא אהיה לנטל' שג'ונה ממשיכה את היקארי בו הוא אולי אחד הקטעים האהובים עלי ביותר בשיר הרביו הזה. למה? זו בעצם התשובה לשאלה שלך, שאני חושש שהיא עשויה להיות מעט ספויילרית ולכן אענה באופן מעורפל.

      הן אכן מדברות על שני דברים שונים. היקארי מרפרנסת בשיר 'זיכרון קטן שהולך ומתרחק' ו'שבועה שנעשתה חרש', אבל לא משלימה מה היא אותה שבועה. התשובה תתגלה בהמשך הסדרה, ולכן אני מתרשם מהחדות שלך לקלוט את הריפרנס כבר עכשיו (;
      ג'ונה לוקחת את הבמה וממשיכה את ההרמה של היקארי להנחתה כשהיא מדברת על שבועה שהיא עשתה בינה לבין עצמה – לא להיות נטל. זה קצת פחות עמוק ו'בעל משמעות עלילתית' מאשר השבועה של היקארי, ויותר קשור להתמודדות של ג'ונה שהופכת לברורה בהרבה בפרק הבא.

      המשך צפייה מהנה ^^

      0
      0
  12. וואו פשוט וואו! כבר מהפרק הראשוןן אפשר להבין כמה שזה מדהים. זה לגמרי מסוג הדברים שאצפה בהם.
    תודה רבה!

    0
    0
  13. יש סיבה שזה ג'ירף? כאילו למה לא כל דבר אחר?
    כאילו פנדה או גמל או דוב או כל חיה אחרת?
    יש איזה משחק מילים (כי יפנים אוהבים אותם) או משמעות ספציפית לג'ירפות?

    0
    0
    • אני וליה חשבנו על זה הרבה, שהרי באמת אם היו משתמשים בשדון או כל יצור הזוי אחר לתפקיד שהג'ירף ממלא כאן אף אחד לא היה שואל שאלות (ראה ערך – קיובי ממאדוקה. מישהו תהה אי פעם מה היצור הזה אמור להיות ולמה בחרו שייראה כך? חח). לכן התשובה שנראית בעיניי הכי הגיונית היא כי זו חיה שמסמלת גובה.
      כל הסיפור סובב סביב מוטיב של מגדל ועליונות של ה'טופ סטאר' (כוכבת הפסגה). מגדל טוקיו (בו נעשתה ההבטחה בין קארן והיקארי), מגדל קטיפת הכוכבים של סטארלייט (יוסבר יותר בהמשך), 'טופ סטאר'. הסיבה שהשתמשו בג'ירף לדעתי היא כדי להמשיך את המוטיב הזה.

      אמנם זה פרט מפרק מעט מאוחר, אבל אפילו ישנה סצנה בה הג'ירף רומז על ההבטחה של קארן והיקארי ובאותו זמן מפשק את רגליו ועומד בצורת מגדל טוקיו. לא יכולת לעשות את זה עם פנדה או כל חיה אחרת חח.
      מבנה הגוף שלו פשוט הוא כלי שמשרת את המוטיב החוזר והמרכזי הזה של הסדרה.

      ואם כבר הזכרתי את מוטיב המגדל, אחד ממנתחי האנימה הטובים ביותר שיצא לי לראות ניתח את הסדרה הזאת, ועל הנקודה של מוטיב המגדל הוא העלה נקודה יפה – מגדל טוקיו במיוחד נראה כמו… Spotlight, אור זרקורים, והרבה פעמים אנחנו רואים שוטים בסדרה (או בפתיח) בה מגדל טוקיו ניצב מזווית כזאת שהוא כביכול 'אור זרקורים' על קארן והיקארי.

      עד כאן מה שהבנתי תמיד בקשר לג'ירף.
      בנוגע למשחק מילים, האמת שבעקבות התגובה שלך בדקתי ואכן נראה שיש לבחירה של ג'ירף גם משמעות במשחק מילים. תודה לך על כך! ^^
      ג'ירף ביפנית זה 'קירין' (きりん), שנכתב בקאנג'י המסובך הזה – 麒麟.
      המשמעות של שני הקאנג'ים האלו בפני עצמם היא:

      'זוהר', 'זורח' – אלו עוד שתי משמעויות שיש לקאנג'י שמרכיבים את המילה 'ג'ירף', ואף הביטויים האלה הם מוטיב שחוזר על עצמו המון בסדרה.

      אז כמו כל דבר באנימה הזאת, גם לעובדה שהשתמשו בג'ירף ולא באיזה שדון כזה או אחר יש מגוון משמעויות עמוקות ומספקות (;

      3
      0
      • ואוו, תודה על המידע 🙂

        האמת זה מעניין שלשני הקנג'י יש משמעות לזוהר וזורח אז נחמד לדעת.

        0
        0
  14. תודה רבה
    ^_^

    0
    0
  15. אז התחלתי להראות לאחיות שלי את סטאר לייט, ובנתיים אני גם נהנת מצפיה שניה:)

    משהו ששמתי לב עליו בצפיה ראשונה, אבל היה מגניב לראות שוב – איך שג'ונה מחזיקה את קארן כשבתחילת הפרק היא מציינת שלא חשוב לה לקבל תפקיד ראשי, זה בדיוק אותה צורה שקארן מחזיקה את ג'ונה כשהיא מפילה לה את הגלימה בסוף הרביו.
    ומשהו חדש ששמתי לב אליו – מאיה מציינת שהיא לא רואה רגש במשחק של היקארי, ומיד אחר כך באמת רואים איך היא כמעט מפסידה לג'ונה ברביו התשוקה. מצחיק שלו שמתי לב לזה בצפיה הראשונה.
    אני רוצה לזרוק גם מילה על מהירו, אבל נחכה עם זה לפרק שלה.
    אחיות שלי התבלבלו לגמרי מהפרק הזה, ואני מודה שהוא באמת יותר מוזר משזכרתי, אבל ממש כיף לראות את זה שוב אחרי שכבר מכירים את הדמויות, שוב תודה על התרגום של הסדרה המדהימה הזאת^^

    2
    0
    • בבקשה!
      בנות כמה אחיות שלך? אני הראתי לאחיות שלי את הסדרה בזמנו, אבל לא ממש ציפיתי שהקטנה מביניהן (הייתה בת 12 אז) תבין משהו, ובאמת האנימה לא השאירה עליה רושם למעט ה"חידוש עצמי" שיש בענק לפני הטרנספורמציה של קארן חח…
      לגבי המשפט של מאיה – אני זוכרת שגם אני קלטתי את זה בצפיה השניה והייתי כזה "פאקקקקקק איזה רמז מתרים מטורףףףףףףף" (אחרי מה שמתגלה בהמשך על היקארי וכו', זו פשוט הערה כ"כ מדוייקת). גם אני את הצפיה השניה עשיתי עם מישהו שצפה פעם ראשונה אז לא יכולתי להגיב יותר מדי, אבל כן הצפיה השניה הייתה מרובת גילויים חח. לכן אני ממליצה לצפות בסדרה הזו לפחות פעמיים~

      0
      0
  16. תודה על הפרק D:
    בפרק הזה בעצם מתחילים להכיר את הסיפור, את הדמויות ואת הג'ירף :kek:
    כמו שכתבת בפוסט בצפייה השנייה בפרק הזה הכול היה נראה הגיוני כזה ומשעשע אותי שלא הרגשתי ששום דבר הזוי חחח
    כמו מה שאמרנו בצפייה המשותפת המשפט של מאיה ("אבל איך שהיא עושה זאת… זה מרגיש חסר נשמה") זו רמיזה מטורפת, ממש נחמד שיש רמיזות כאלו שמבינים אחר כך ועכשיו אני גם שם לב ליותר דברים מהצפייה הראשונה (לדוגמה שבטלפון של ג'ונה הייתה הזמנה לרביו) וזה פשוט מטורף :exploding_head:

    1
    0
    • יאאא גיל, תהנה בריווץ'!!!!
      לסטארלייט יש כל כך הרבה REWATCH VALUE שזה מפחיד… עד היום לא הייתה צפיה אחת שלא שמתי לב בה למשהו חדש! (וצפיתי בסדרה כבר *המון* פעמים חח)

      1
      0
  17. הייי התגעגתי לכתוב פה
    אז כן עם כל ההתרגשות שלי מהסרט החדש החלטתי לעשות ריווצ' כמו שצריך על הסדרה המדהימה הזאת לפני
    אני כל כך שמח שאני עושה את זה D:
    אוקי אז אני אכתוב קצת כמה דברים על הפרק הראשון (אני לא יודע אם יצא ארוך או קצר אבל מה שיצא זה טוב)
    אני חושש שכנראה יהיו ספויילרים למי שלא צפה בהכל אז אממ לא כדאי לקרוא מי שלא סיים
    דבר ראשון שאני אוהב בפתיח של הסדרה זה את ההצגה המעט טיזרית של הסדרה ההצגה הזו מראה כמה דברים לגבי השאיפה וההבטחה של הבנות
    וגם מראים כבר את כולן שם. וגם אני חושב שהפתיח נותן וויב מעט רציני ורומז שיהיה משהו גדול יותר, שימו לב.
    (לצד שזה מראה כמובן את ההבטחה והמטרה ולא את הדרך, כלומר המכשולים למטרה. משעשע אותי לחשוב על זה כי כשמדברים לדוגמה על מודל הגיבור של ג'וזף קאמבל נהוג לצייר אותו כעיגול ולחצות אותו לשניים, ידוע ולא ידוע בידוע נמצא הנקודת מוצא עד היציאה והחזור עד הנקודת מוצא. כלומר לפני שיצאנו למסע אנחנו רואים את הנקודת פתיחה כמובן, את ההווה ואת החברים. וגם יודעים בערך מה נקבל כשנסיים את המסע. אנחנו לא תמיד יודעים איך זה ישפיע ומה גודל התמורה אבל יודעים בערך מה נקבל כשנחזור מהמסע, כמובן שלא בכל סיפור. והנה כאן בשבריר פרק אנחנו רואים בעצם על הדרך את כל המודע שנמצא וזה מקסים בעיני, הבנות שילוו את המסע, ההתחלה והסוף. הכל בטיזר אחד מקסים בעיני)
    עוד דבר לגבי הסצנה הזאת אני תהיתי האם זו סתם הקדמה או שזה חלק מתקופה מסויימת? האם זה בעצם רואים משהו שקרה בעבר או משהו שיקרה בעתיד או שזה סתם תקדים וזה לא באמת קרה. אני נוטה לחשוב שזה בעצם מה שקרה במהלך כל הסדרה ורואים במידה מסויימת את הסוף, הראיה היא שהיקארי שם ולכן לא מדובר בסבבים הקודמים. לכן כנראה שמדובר או על עתיד או על סתם פרוגלוג שהוא לא באמת היה בזמן ספציפי והוא נועד רק לנו.

    לפרק עצמו, קארן ומאהירו מתעוררות וקארן לא קארן עד שהיא לא שמה את הסיכה שלה, אנחנו עוד לא יודעים מה הסיכה אבל אנחנו יודעים שקארן לא קארן בלעדייה.
    זה גם הקדמה מאד יפה לדמות שלה מעבר למה שמראים שהיא כביכול קלאמזי וכביכול ילדותית, הם מראים שלמעשה יש לקארן דברים חשובים יותר על הראש (ליטרלי) לאחר מכן אנחנו לומדים שזו ההבטחה שלה
    אנחנו גם לומדים את אופי היחסים שלה עם מאהירו עד אותו היום, כל זה בסצנה קטנטנה וזה גם מקסים בעיני.
    (וכן כמובן שמראים את התמונה של שתיהן יושבות להן ישנות באוטובוס חזור מהיום שהיה להן שהן קנו את הסיכות היום שבו הובטחה ההבטחה, למה דווקא ישנות לא יודע לא חשבתי משהו מיוחד על זה. )
    לגבי המשפטים של קארן שהיא מתפתחת מיום ליום האני הנוכחית היא הטובה ביותר, אני מאד אוהב את המשפט הזה והוא מאד מגדיר חלק גדול מהאישיות של קארן לאורך הסדרה, ובכללי משפט מקסים עם השקפת עולם מיוחדת שאני מאד מעריך
    אבל בננה חושפת אותה כי למעשה מאהירו זאת שדואגת לה קטע משעשע אבל כתוב טיפה מוזר לכאורה עם המשפט של בננה "זאת אני אני מבינה הכל" זה כן תופס והגיוני אבל מה המטרה של המשפט הזה? סתם לומר אני חכמה ומגניבה?
    לא לא לא זה תקדים למי זאת בננה
    ואני אוהב את זה
    אני אוהב שיודעים לתת הקדמה בסצנות בודדות מי אלו הדמויות
    עוד דבר, לאחר שראיתי את המחזה הבנתי שעשו תקדים גם לזה שפוטאבה הכי חזקה בכיתה מבחינת כלי נשק זה גם נרמז לדעתי בסצנה שהן תרגלו נפילה מחרב (למרות שזה לא מראה כלום באמת)

    בננה, חווה את הרגע נהנת מכל רגע עם חברות שלה, בננה נמצאת מעל הסטיאוציה תמיד מצד אחד אבל מצד שני יודעת להנות ממנה
    בננה עם גדלות נפש מאד מעניינת כי היא מסוגלת לחוש ולא לאבד הנאה מכל רגע קטן, הצילום שלה מסמל את התפיסה של הרגע.
    אני נהנה לראות אותה בכל סצנה
    בכל מקרה כשמראים אותה לעומת ג'ונה, אגב אני נוטה לראות את הבנות מסודרת לפי זוגות בערך, כך שמאהירו בערך נשארת לבד כשהיקארי מגיעה אתייחס לזה אחכ למה אני מסדר ככה ומה זה נותן לי
    כשמראים את בננה מול ג'ונה רואים משהו מעניין את בננה שנהנת מהרגע לעומת ג'ונה ששואפת. את הלחץ והרוגע ששתיהן מקרינות. נכון, למעשה אם נשווה את כל הבנות כמעט לג'ונה נראה הפרשי לחץ ובייחוד את קארן שפשוט לא אכפת לה לפעמים חחח
    אבל מול בננה זה נובע ממקומות הפוכים, מצד השאיפה שכן בננה שואפת לחוות את ההווה לעומת ג'ונה ששואפת לחוות את ההצלחה שבעתיד.

    עוד דבר ששעשע אותי למדי היה החדר אוכל איך שקארוקו ופוטאבה עמדו לצפות במאיה וקלודין, משעשע לחלוטין וזה קורה בשנייה שזה כאילו.. מתנה לצופים שנית מה שנקרא (כמו חלק נרחב מהסדרה סה"כ)

    עכשיו לאחת הסצנות האהובות עלי, הכניסה של היקארי לבית הספר
    קודם כל אציין שהמשפט כריך מסתובב לי בראש D: גדול פשוט… גדול
    עכשיו לסצנה, אני רואה את הכניסה של היקארי כהפרעה, כלומר מאורע בסיפור שגורם לשגרה להשתנות, שביב קטן שמשנה את כל הסיפור.
    ואכן כך היה, השגרה הייתה כמו גלגל בכמה מובנים והיקארי שינתה את הגלגל
    לכן הכניסה שלה באה יחד עם גלגלים שהפכו לגלגלי שיניים והשתלבו עם החלום של קארן.
    היא בעצם גלגל קטן שמניע את כל המכונה לצד השני וזה מסמל כמובן על הסיפור כולו ובייחוד על קארן שהיא תרים אותה להיות כוכבת בעצמה.
    מקסים לחשוב על הסצנה הזו לאחר שיודעים את הסיפור..
    בכל מקרה הסצנה של מגדל טוקיו.. סצנה דיי קשה להבנה לדעתי, וגם יש המון אפשרויות להבין את הסצנה הזו
    קודם כל מה מוצג; קארן עומדת על מגדל טוקיו, שואלת את עצמה מה אני עושה פה? מגיעה היקארי ודוחפת אותה, בנפילה של קארן היא לא מפחדת להיפך, ואז היא נזכרת ששם הסיכה נקנתה ושההבטחה חשובה לה, אבל אולי לא תתקיים.
    אני רוצה לחשוב על הסצנה הזו בפירוש הזה:
    קארן חולמת, חלום הוא שיחה עם התת מודע, שם היא עומדת על מגדל טוקיו למעלה, כלומר באזור הגבוה בתודעה שלה, גבוה כלומר רדוד, באיזור המודע שהיא מכירה.
    בשלב הזה החיים עברו עליה והיא אמנם לא שכחה אבל ההבטחה הייתה פחות עוצמתית בשלב הזה בחייה.
    מגיעה היקארי, כאילו מחוץ לחלום, היא לא באמת מצליחה לראות מי דוחף אותה, אבל היא דוחפת אותה
    וקארן נופלת, היא לא מפחדת מהנפילה להיפך היא שוקעת- שוקעת לעומק התודעה שלה
    שם היא נזכרת במגדל טוקיו, בהבטחה ובמקור של הכל, והיא מתחילה לשאוף מחדש לפתח את עצמה ולהגיע לקיום ההבטחה
    אבל, איך? היקראי לא פה.
    בכל מקרה אני לא יודע אם ההסבר הזה מספיק טוב, אבל אפשר לשלב אותו גם עם כל פעם שהיא "נופלת" לפני כל קרב שלה
    למעשה הנפילה שלה מסמלת כניסה למקום עמוק מסויים בתודעה שלה ששם היא מוצאת כוחות מיוחדים ומגיעה להתחדשות עצמית, שזה כח עצמי שלה שחבוי בה.
    ובכן, באותו הזמן נשלחת ההודעה לג'ונה, כשהיקארי נכנסת לבית ספר (עוד לפני הכניסה לכיתה) כלומר ברגע שהיא נכנסה לגבולות הבית ספר האודנישנים התחילו, מעיין יריית פתיחה
    למרות שאפשר לראות את זה ב2 אופנים, צורה אחת שהיא באה בדיוק בזמן (היא ידעה שיהיו אודישנים) האודישנים חיכו לה שהיא תגיעה כי זה נכון להתחיל רק כשהיא שם.

    אני צריך ללכת, המשך יבוא בערב D:

    2
    0
    • מצפה להמשך בקוצר רוח (:
      רק תוספת נחמדה לדעתי האישית: מה שאמרת לגבי הנפילה *עצמה* זה משהו בהחלט מתקבל על הדעת, אבל בנוגע לשאלה של "למה דווקא היקארי דוחפת אותה?" מעבר לעניין הפשטני בנוגע להבטחה, זה גם רמז מתרים להמשך: בגלל שהיקארי הגיעה, קארן יצאה מהאודישנים… (עד שהיא נדחפת אליהם שוב בהמשך הפרק, אבל בעיקרון היא רשמית לא באודישנים כרגע כשהיקארי מגיעה)

      1
      0
      • המממממ האמת שזה מאד נכון מה שאת אומרת,
        אבל אני חושב שזה מתאים עם אספקט אחר של חשיבה לגבי מה מסמלת ה"נפילה"
        כביכול המהלך שאני אמרתי מדמה את הנפילה לשקיעה בתודעה לעומת הנפילה שתיארת שהיא יצאה מהאודישנים.
        וזה לדעתי יותר מסתדר מה שאמרת עם הטקסט של קארן כי היא אומרת "עכשיו ההבטחה לא תתקיים" כי היא בחוץ
        אבל אני אוהב לראות את הסדרה הזו נתונה לפרשנות כמעט חופשית אז אני מקבל גם את הפרשנות שלי חחח
        עכשיו אמשיך לכתוב עם מה שהתחלתי
        בכל מקרה תודה על התגובה, נהנתי D:

        0
        0
        • אני לא סתרתי אותך בכלל, רק נתתי סיבה למדוע דווקא היקארי היא הדוחפת חח…

          1
          0
        • אני חושבת שכשדמויות באופן כללי נופלות דמויות יש סוג של שאיפה לחידוש או משהו בהן להשתנות, אין לי דוגמאות ממש ספציפיות אבל אני די בטוחה שנתקלתי בזה כמה וכמה פעמים

          0
          0
      • אני יותר חשבתי שהמעמד על מגדל טוקיו זה מעיד על סיטואציה מפורשת שבה היקארי דוחפת את קארן

        0
        0
    • אז נתחיל עם אספקט נוסף לגבי מגדל טוקיו שחשבתי עליו דווקא בתחילה, בסבב צפייה הראשון שלי אבל אני קצת אעצב אותו.
      אקדים לפני, אפשר לחלק את האנטגוניסטים לשני סוגים; הגיבור שיוצא לפעולה וככה מניע את העלילה. וגיבור שהסיפור מתקדם סביבו והוא מגיב בהתאם וככה הוא מתפתח.
      אם להתאים אלינו קארן היא כמובן גיבור שחווה את המסע, או יותר נכון "נופלת" אל המסע היא איננה ידעה שהיא תצא למסע שהיא יוצאת אליו.
      ובכן אחרי שקארן היא גיבור שנופל אל הסיפור
      זה הופך למוטיב חוזר בכל הסדרה למעשה כי לקארן תמיד יש סממנים של נפילה ושל חידוש עצמי.
      לכן היא דמות שהנפילה מאד מזוהה איתה.
      ועכשיו במגדל טוקיו הייתה הנפילה הראשונה שלה כביכול כי עכשיו היא נכנסה לסיפור ועכשיו היא נפלה אל המסע.
      ואכן היא נפלה לסיפור כי היקארי הכניסה אותה, גם מצד הרעיון וגם מצד ההבטחה של שתיהן, היא הייתה בעצם הדוחפת שלה.

      אני לא יודע אם אני אוהב את הקו הזה להסביר את הנפילה של קארן… כי כן הייתי רוצה לתת לזה יותר נופך אבל אם אמרתי הסבר אני אמשיך איתו עוד קצת למרות שזה כנראה סתם התפלספות מיותרת אבל.. טוב נו שיהיה חח

      למעשה כל פעם שקארן יוצאת לקרב היא למעשה היא עוברת שינוי מסויים באישיות שלה,
      אם ניקח את זה עוד שלב קדימה (לא כל כך מרוצה מהרעיון אבל עדיין אולי זה כן משהו ששווה לומר) נאמר כך; קארן למעשה תלמידה
      רגילה, יש טובות ממנה ויש פחות. הסיבה שהיא מגיעה להיות למעלה במידה מסויימת, זה דיי משהו ששווה לחשוב עליו ובהחלט יש שלל הסברים לזה, אבל פה יש גם הסברון כנראה. למרות שקארן היא תלמידה רגילה יחסית, בגלל שהסיפור עוקב אחרי מי שתהיה הטופ סטאר לכן אולי מי שבאמת תזכה להיות הטופ סטאר תוכל לקבל את האור שלה עוד לפני שאנחנו יודעים שהיא הטופ סטאר, עוד לפני שהג'ירף יודע (שהוא בערך אנחנו לדעתי אבל זה לפרק אחר חח). לכן בעצם המשאבים שלה מתחילים להגיע עוד מהרגע הראשון שהיא נכנסת לאודישנים.
      זה רעיון מאד מוזר לומר שהגיבור מקבל כח עוד לפני שהוא גיבור. אבל, למעשה האם אנחנו הצופים לא יודעים תמיד שהגיבור מקבל סיוע מיוחד מהכותב אז בסדרה ששברה את הקיר הרביעי והשבירה עצמה היא חלק מהעלילה, אולי זה משתלב עד רמת העלילה.
      תוהה לעצמי…
      ובכן בגלל כל זה כל פעם משתמשים במוטיב חוזר של נפילה, כלומר קארן הדמות המרכזית (שנופלת כדמות ראשית שחווה את המסע) מקבלת חידוש עצמי, שזה בעצם כח שמגיע מעצם ה"גורל" של קארן

      טוב זה רעיון מאד מוזר, אבל אני בכל זאת אומר אותו פה אולי זה ישעשע לחשוב על זה ככה…

      (המשך לפרק עצמו יבוא בהמשך אני הולך לישון D: סליחה על ההודעות בהמשכים אבל להפוך את הדעה הזו לקריאה לכך לי הרבה זמן על אף שאני לא מרוצה כל כך מהתוצאה חחח)
      (לגבי התגובה שלך, ליה כן אני יודע שלא התכוונת לחלוק עלי אבל עדיין אני חושב שזה משלים להסבר ש"זורם יותר חלק בגרון" ואם הייתי צריך להסביר את הסצנה למישהו אשתמש במהלך שמדבר על נפילה שמרמזת יציאה מהאודישנים מאשר העמקה בתת מודע או נפילה סימבוליט לסיפור שזה דיי רעיונות הזויים לעומת הסבר פשוט, לזה התכוונתי שאני מעדיף את ההסבר שלך)

      3
      0
      • רעיונות נחמדים, תודה על השיתוף (:
        למרות שבנוגע לפסקה האחרונה – נראה לי שעדיין לא ירדת על סוף דעתי חח. שוב, אני לא מדברת על *הנפילה של קארן*, עליה אתה מדבר באריכות ומוסיף עניין ועומק. אני מדברת על *הדחיפה של היקארי*. זה אמנם הבדל דק מאוד, אבל חשוב חח.

        0
        0
  18. אני שמחה להגיד שככל שצפיתי וככל שהתקדמתי, אהבתי יותר ויותר, כשהתחלתי את הסדרה בחרתי להגיף ולקרוא פוסט ותגובות לאחר היתקלות מניסיוני עם ספוילרים..
    הפרק הראשון למען האמת
    העיצוב של הדמויות מעולה, המדבבות ביצעו תפקידים מדהימים.
    בתור מעריצה של חלק מהמדבבות מהעבר, ניתן לראות את כמות ההשקעה שניתן בפרויקט, בנוסף, כבר שנים שאני לא צופה בסדרה עם תרגום לעברית ולצפות בתרגום הזה באמת נתן לי חוויה מאוד משמעותית לטובה ושיפר את חוויית הצפייה שלי בכמה וכמה! פרויקט מהמם~ כל הכבוד 🙂

    0
    0
  19. צפיתי בפרק זה לפני מספר חודשים, וברוב טיפשותי החלטתי לא להמשיך וכעת אחרי צפייה מחודשת אני מבין את גודל הטעות.
    היה בפרק כל מה שפרק ראשון צריך, ואז מהר מאוד התקדמו אל "הבשר" והעניין בסדרה, מאוד אהבתי את הססגוניות בדמויות כאשר לכל אחת הייתה אישיות מיוחדת ובולטת אשר באה לידי ביטוי לא רק בהתנהגות אלא בדברים כמו תנועות גוף או הרגלים, וזה בעיניי כבר סיבה מושלמת להתאהב בסדרה.
    בנוסף הסצנות שכללו את מגדל טוקיו השאירו אותי בפה פעור בחוכמתן, אך מה שבאמת הדהים אותי הייתה סצנת הרביו המדהימה לקראת סוף הפרק שכללה שילוב מושלם של אנימציה, מונולוג(שבאופן מפתיע היה מאוד חכם יחסית לזה שהוא יוצא מפה של ג'ירפה) ושירים התורמים במילותיהם להבנת הסצנה המרתקת.
    אני משתוקק להמשיך את הסדרה ולראות כיצד הם חוקרים יותר לעומק את הנושא של הגבול הדק בין יריבות לחברות, שבעיניי זהו נושא מרתק.

    לסיכום, רק נותר לי להגיד שהתרגום היה יוצא מן הכלל והטייפ והקריוקי תרמו עד מאוד בחווית הצפייה הנהדרת
    תודה רבה!

    1
    0
    • בבקשה!
      שמחה שחזרת וגם שבחרת לשתף את מחשבותיך ^^ מצפה לאות מה תחשוב על שאר הפרקים שעוד לא ראית בכלל 🙂

      0
      0

השאירו תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*