מחזמר☆הבנות רביו סטארלייט, פרק 11

שלום לכולם ולפני בוקר טוב~
נראה שהפרק הקודם לא עשה על רובכם יותר מדי רושם, כי לא היו כמעט תגובות. זה אמנם לא חדש לאתר באופן כללי, אבל כן חדש בפרקים של סטארלייט, שעד עכשיו היוו קרקע פוריה לדיונים רבים. חבל… אבל אולי הפרק הזה יחזיר לכם את המוטיבציה! חח.
אז אחרי הסוף המפתיע של הפרק הקודם, הפרק הזה מתחיל בדיוק איפה שהפסקנו. מה תהיה התגובה של קארן והאחרות? באיזה במת גורל תבחר היקארי? צפו וגלו. כמו כן, שימו לב שיש המשך אחרי השיר סיום.
כמו כן, אני שמחה להודיע שמחר אני סוף סוף עולה על מטוס חזרה הביתה! מבחינתכם שום דבר לא באמת משתנה, אבל אני כבר ממש מתגעגעת לבית ולאשכרה לעשות פאנסאב (לכל חסרי ההבנה, לא עשיתי שום פאנסאב בחודש הזה שפרסמתי פה דברים. נטו רק פרסמתי פרקים שכבר היו מוכנים, וזה לקח לי 10 דקות גג בכל פעם).
אז נתראה בפעם הבאה, עם הפרק האחרון, ובשעה רגילה בארץ!
תהנו,
ליה.

Torrent | Drive

About TsUNaMy WaVe

השאירו תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

24 תגובות

  1. – בעקבות תהיות על הפרק החלטתי להגיב עם הסבר של מה שחשוב להבין (+עובדות צדדיות שאני מציין בדרך כלל), ולנעוץ את התגובה בראש התגובות. אני מתנצל בפני זו שהתלהבה מכך שהגיבה ראשונה –

    כשצפיתי לראשונה בפרק 11 הרגשתי ש… זה היה פרק חלש. נראה כאילו לא קורה בו הרבה. התוצאה של הטוויסט המטורף של סוף הפרק הקודם לא ברורה, הזמן מתחיל לרוץ בצורה מוגזמת בזמן שמחפשים אחר היקארי, ואחרי ארק בננה והעוצמה של הפרק שעבר… זה הרגיש לי חלש. אממה, בצפייה שנייה ושלישית הבנתי כמה הפרק הזה סוגר פינות שהיו עד עכשיו בגדר 'תאוריה' – בצורה ברורה, בין היתר את ההקבלה שעד עכשיו רק נרמזה, בין ניסיון קטיפת הכוכבים והגורל של פלורה וקלייר, לבין "ניסיון קטיפת נזר הכוכב"/האודישנים האלה והגורל של קארן והיקארי.

    במידה ומישהו צפה בפרק הזה ומרגיש שעוד לא יושב לו ממש הקשר ומה בעצם קרה פה, אני רוצה להסביר בפירוש את מה שבעצם התחיל מהרמיזה של בננה בפרק 8 והגיע לשיא בפרק הזה.

    הסבר הצג

    עכשיו, שתי עובדות מעניינות על הפרק הזה~
    הראשונה היא פחות עובדה ויותר עמידה על נקודה – האירוניה שבפתרון של היקארי. טיפ טיפה יעמדו על זה בפרק הבא, אבל כבר בפרק הזה ראינו את קארן 'מאבדת את הזוהר'. איך זה ייתכן? הרי היקארי דאגה ליצור את במת הגורל מהזוהר שלה בלבד, ואף אחת אחרת לא איבדה את הזוהר, לא?
    הסיבה לכך היא הכישלון של היקארי להבין את קארן באמת. ה'זוהר' שאבד לה הוא לא אלמנט קסום ומופשט כמו מה שראינו במשך כל הסדרה, אלא מאפיין אנושי בסיסי של קארן. התשוקה שלה לבמה נבעה בעיקר מהחלום שלה "לבצע סטארלייט ולהיות כוכבת יחד עם היקארי". כשהיקארי איננה עוד… התשוקה נעקרה מהשורש.
    בעצם, בפתרון שהיקארי חשבה שיציל את קארן (ועל הדרך הציל גם את האחרות), היא דווקא גרמה למצב שהיא איבדה לקארן את הזוהר. היא לא הבינה שהיא בעצמה היא ה'זוהר' שלה…

    הדבר השני הוא בקשר ל'שיר הרביו' (שלא באמת רביו) שנמצא בסוף הפרק הזה בזמן שקארן אוזרת כוחות מכולן לקראת החילוץ של היקארי ממגדל קטיפת הכוכבים. השיר נקרא Butai Shoujo Kokoroe, או 'תבונת בנות הבמה', ובדומה ל-Star Divine של הפרק הקודם, גם הוא נכתב הרבה לפני יציאת האנימה, עבד עיבוד והתאמה ונכנס לאנימה.
    ההתאמה שהוא עבר הייתה השמטת היקארי לחלוטין מהשיר, התאמה בין רוב הסולואים לדמות שקשורה למילים (תוכלו לראות את השורה של קאורוקו מתלוננת, את בננה מדברת על עתיד חדש והתקדמות, ואת מאיה על גאווה ואצילות), וקיצור של השיר. ממליץ מאוד לצפות בחלק של השיר פעמיים ולהתרכז בשיר הזה. המקום שבו שמו אותו בסדרה פשוט מושלם לדעתי.
    לנוחותכם, ליה צבעה היטב את כל השורות לפי צבע הבנות, כדי שיהיה קל להבין מי שרה כל שורה.
    הנה הצבעים של הבנות.
    שימו לב רק שכאשר מספר בנות שרות הצבעים שלהן מתערבבים ב-gradient, וכאשר כולן שרות, השורות בצבע כחול של היקארי (ליה עשתה את זה סימבולי. היקארי היא בעצם היחידה שלא שרה, וגרדיאנט של שמונה צבעים לא ייראה טוב חח).

    אז, עד כאן לחפירת הפרק הזה. נתראה בפרק הבא והאחרון~

    0
    0
  2. ראשונה!!!
    תודה על הפרק!!!
    תגובה רצינית יותר תבוא לאחר הצפייה בפרק.
    תודה שאת מתרגמת לנו, הצופים הנקצים והמעצבנים.
    את עושה עבודה מדהימה וזה ממש לא מובן מאליו.

    0
    0
  3. אם היקארי הגנה על כולם אז למה קארן היא היחידה שנפגעה?

    0
    0
    • כי קארן נפגעה נפשית מלאבד את היקארי. היא לא איבדה את הזוהר שלה, אבל היא איבדה את חברתה הקרובה, רגע לפני שהחלום היקר שלהן עמד להתגשם. האחרות לא היו קרובות להיקארי כמו קארן, אז מן הסתם שיותר קל להן "לשכוח" ממנה ולהמשיך הלאה. האובדן של קארן הוא לגמרי אמיתי ורגשי, בלי כל הטררם וה"קסם" של האודישנים של הג׳ירף.

      0
      0
    • וזו בעצם האירוניה הכי גדולה בסיפור, החור בתכנית של היקארי.
      היקארי חשבה שבמת גורל נצחית שתנבע רק מהזוהר שלה תציל את קארן מאבדן הזוהר, אבל היא לא הבינה שהיא עצמה, בתור "זו שקארן רצתה לחלוק איתה את במת הסטארלייט", היא בעצם ה'זוהר' הנפשי והפשוט של קארן. בלעדיה אין לה את החלום לבצע סטארלייט ו"להיות כוכבות יחד" כפי שהיא טרחה להזכיר לנו כל הסדרה, בלעדיה אין לה את התשוקה העזה לבמה ולהיות כוכבת. בלעדיה אין לה… זוהר.

      0
      0
  4. עדיין באמונה שהיקארי הייתה צריכה לתת לקארן לנצח, ואז הכל היה בסדר

    0
    0
    • אכן תהיתי בשאלה הזאת, וליה ענתה עליה יפה.
      המטרה של היקארי בניצחון וביצירת במת הגורל הזאת היא לא אך ורק להציל את קארן, אלא גם להגשים את (מה שהיא מבינה שהוא) הגורל שלה כקלייר. בגלל זה חשוב להבין את ההקבלה למחזה הסטארלייט, כי זה בעצם מה שהיקארי מבינה שנועד לקרות – פלורה וקלייר חטאו בניסיון לקטוף את הכוכבים (במחזה זה בשביל הזיכרון והמשאלה, ובמציאות זה באודישנים כדי להיות הטופ סטאר), וגורלן היה ליפול מהמגדל ולהילכד בו, respectively.
      היקארי הבינה שעליה לכפר על חטא קטיפת הכוכבים, ולכן הענישה את עצמה כמו קלייר (ודחפה את קארן מהמגדל להגשים את הגורל של פלורה). אם היא הייתה נותנת לקארן לנצח אולי יגרום ל'הכל להיות בסדר', אבל זה לא מה שהיקארי מבינה שנכון היה לקרות.

      0
      0
  5. תודה רבה ליה-צ'אןןןן ^^

    0
    0
  6. תודה על הפרק! לא כתבתי כלום שבוע שעבר לצערי בגלל שלא היה לי זמן, אז תודה גם על שבוע שעבר!
    לצערי אני לא יכול לכתוב גם השבוע יותר מדי. היה לי כמה שאלות אבל otoshinigami ענה עליהם.
    הפרק הרגיש לי חלש לעומת שאר הפרקים במיוחד אחרי הפרק האחרון שהשאיר אותי עם פה פתוח עם הסוף הדרמתי שלו, אראה בעוד שבועיים כזה את כל הסדרה שוב בגלל שהיא כזאת מעולה ובגלל שאני רוצה להבין אותה יותר טוב.
    שבוע הבא אני מקווה שאוכל לכתוב תגובה רצינית

    0
    0
  7. האיש המוזר הזה

    תודה~

    0
    0
  8. תודה רבה
    ^_^

    0
    0
  9. איזו עבודה יפה!
    אפשר בבקשה את שמות הפונטים האנגלי והעברי שבשיר הסיום? (https://imgur.com/HYYNLw0)

    0
    0
    • כשהתגובה מגיעה משום מקום פרק ספציפי שהוא לא הראשון/האחרון וללא פירוט זה מרגיש קצת מוזר. מה "עבודה יפה" בעיניך? התרגום? האנימה עצמה? משהו ספציפי שקרה בפרק? אשמח לשמוע חח… וכן, גם אם הגבת משהו לא קשור רק כדי לשאול על הפונטים עדיין אשמח לדעת.
      בכל מקרה, לגבי הפונטים:
      אנגלית: Starla Bold
      עברית: KingFox

      0
      0
  10. תודה על הפרק!
    אין לי כל כך מה להגיד על הפרק:MichiShrug: הסוף הפתיע אותי אבל חוץ מזה הרגיש לי שהיה פרק די חלש…
    מצד שני, קראתי את התגובה של Otoshigami ואני חושב שהבנתי קצת יותר עכשיו XD, אני מניח שבריוואץ' אבין את הפרק יותר לעומק~

    0
    0
    • כן אין ספק שבפעם הראשונה הפרק מרגיש ממש underwhelming… הפרק הבא לגמרי מפצה על זה אבל!

      0
      0
      • טוב, אני כאן אחרי הצפייה השנייה בפרק ו… המ, כן, אני כבר ממש לא רואה אותו כחלש חחחח. בניגוד לפעם הקודמת עכשיו ממש נהנתי ממנו ^^ אני לא מאמין שזה עומד להסתיים?

        1
        0

השאירו תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*