מחזמר☆הבנות רביו סטארלייט, פרק 5

שלום לכולם~
אז אחרי פרק מעט יוצא דופן בשבוע שעבר, השבוע אנחנו חוזרים לפורמט הרגיל שלנו. הפרק הזה ספציפית מתמקד במאהירו, ונזכה להכיר אותה יותר מקרוב. אישית אני ממש אוהבת את מאהירו, ואני גם ממש אוהבת את הפרק הזה כי אני חושבת שהוא נעשה בצורה נהדרת. יש בו איזושהי 'שטחיות' מסוימת, שמשום מה זה מה שרוב האנשים רואים – אבל המסר שהפרק הזה מנסה להעביר לנו הוא הרבה יותר עמוק מזה. אני מקווה שתצליחו לקלוט אותו ^^ כמו כן, שיר הרביו של הפרק הזה הוא בין שירי רביו האהובים עליי ביותר! יאי!
אז תהנו, ואשמח מאוד אם תשתפו את הטורנט (:
ליה.

Torrent | Drive

הידעת?

  • הדמות שיוצרי הסדרה הכי התקשו לחשוב על מאפיינים ותחביבים בשבילה הייתה מאהירו. לכן הם החליטו לקחת בתור השראה דברים שמאפיינים את המדבבת של מאהירו עצמה, איוואטה הארוקי. הדברים המרכזיים האלו היו היכולת שלה להשתמש במוט (סיבובי מוט, Baton) והאהבה שלה לבייסבול – שני דברים מרכזיים שמופיעים גם בפרק הזה.
  • שמו של שיר הרביו ביפנית הוא Koi no Makyuu. המילה Makyuu היא איזשהו מושג יפני לבייסבול, המתאר כדור (או זריקה) חזק במיוחד, קטלני, מסתורי וכו'. יש על זה ממש עמוד שלם בויקיפדיה היפנית, אך המושג הזה לא קיים באף שפה אחרת – אפילו לא באנגלית!

About TsUNaMy WaVe

השאירו תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

24 תגובות

  1. תודה רבה על הפרק D:

    0
    0
  2. משהו קטן שהייתי רוצה להבהיר בקשר לפרק הזה, שהוא אחד האהובים עלי בסדרה (מכיל ספוילרים לפרק, מומלץ לא לקרוא אם לא צפיתם).
    לצערי מאוד קל ליפול בו בפח קטן בהבנה של הדבר שמניע את הקנאה של מאהירו, וכל מי שהבין משהו בסגנון של "מאהירו מאוהבת בקארן, היקארי גנבה אותה ולכן היא מקנאה" פספס לחלוטין ובאופן מוחלט את התסביך של מאהירו ואת הפואנטה של כל הפרק הזה.
    שלא תבינו לא נכון, אין לי שום התנגדות לומר שלמאהירו יש רגשות לקארן (למעשה היא אולי הדמות היחידה בסדרה הזאת שיש לה רמזי אהבה קאנוניים לחלוטין לדמות אחרת), אבל זו ממש לא הפואנטה של הקנאה שלה שעליה היא נאבקת במהלך הפרק בכלל ורביו בפרט.
    אחד הדברים האהובים עלי בפרק הנהדר הזה הוא שזה הפרק היחיד בסדרה שבו אנחנו רואים המחשה ויזואלית למושג 'זוהר' שמלווה (וילווה) אותנו כל כך הרבה כ'נשמה' של בנות הבמה. הוא מופיע לראשונה בתחילת הפרק כשאנו רואים את הסטארלייט שעבר בו מאהירו לא הצליחה 'לזהור' בעצמה מאחורי קלעי הבמה, ובזכות התמיכה של קארן (שמוצגת כ'הענקה של זוהר' מקארן למאהירו) היא הצליחה לזהור בעצמה ולשחק כפי שצריך. מאז אותו היום, מאהירו הבינה שמקור הזוהר היחיד שלה, זה שמאפשר לה לזהור כנערת במה הוא קארן, ובלעדיה, כדבריה במהלך הפרק ובשיר הרביו – היא "לא שווה דבר".
    אנו רואים את ההמחשה הזאת מתבטאת מספר פעמים במשך הפרק, שהאופן הברור ביותר שלה הוא בנאום הקצר שמאהירו מעבירה להיקארי בחדר ההלבשה, ובו אנו רואים תמונה אילוסטרטיבית שמציגה את קארן למעלה שופכת מה'זוהר' (כפי שהוא מוצג בפרק הזה) כלפי מטה, כשמאהירו בתחתית, אך ביניהן נמצאת היקארי עם מעין רשת כזאת שלוכדת את הזוהר לפני שהוא מגיע למאהירו.
    וזאת בעצם הקנאה של מאהירו, הדבר החשוב ביותר לנערת במה – היכולת לזהור, תלוי אך ורק בקארן, והיא, מקור הזוהר שלה – נלקח ממנה בידי היקארי, מה שמשאיר נערת במה במצב שהיא בעצם… כלום.

    ונוסף על מה שליה ציינה בקשר לבניית הדמות של מאהירו על בסיס המדבבת, ישנה עוד עובדה מעניינת בקשר לפרק הזה שממחישה את ההבנה הזאת של 'מאהירו זוהרת בזכות קארן' – חשבתם לעצמכם מה מסמל כל מוטיב הבייסבול במהלך הרביו?
    בייסבול הוא משחק בו בין היתר ישנם שני תפקידים – זורק וחובט. הזורק מבטא את היכולת שלו בכוחות עצמו, בעצם הזריקה הטובה. החובט לעומתו, אפילו אם גלום בו הפוטנציאל הגדול בעולם, יכול לבטא את יכולותיו ללא זריקת הזורק?
    החובטת שלנו, מאהירו (שלא סתם הנשק שלה הוא באטון, שמזכיר מאוד מחבט), טוענת את טענת החובט לזורק – 'בלעדייך אני לא שום דבר.' היא מבינה שהיא אינה מסוגלת לזהור בעצמה.

    ואיפה נקודת השינוי? ראשית קארן בסוף הרביו מתעקשת להבהיר לה שהיא זוהרת גם בכוחות עצמה.
    ההבנה הסופית היא בסוף הפרק, שבו היא מוכנה לצפות בהמשך הסרטון שלה מהילדות שמציג אותה כילדה בחטיבת הביניים, עונה על השאלה 'איזו מין כוכבת היא מתכוונת להיות'. כשהיא עונה 'כוכבת שמשמחת את אלו שיקרים לה' אנו רואים שהיא בכוחות עצמה מפיקה את הזוהר הויזואלי הזה, ובכך משלימה סופית עם ההבנה שעם כמה שהיא אוהבת את קארן – היא לא זקוקה לה כדי לזהור.

    אז… כן, זה בעיניי הרעיון של הפרק, ואופני ההצגה הסימבוליים שלו פשוט מדהימים. וטוב, זה הסבר של חלק מפרק אחד בלבד מה'עומק הסימבוליסטי' והתובנות העמוקות עליהם דיברתי בסיקור שלי. על כל הסדרה עצמה אני יכול לדבר שעות (וטוב, למעשה אני וליה די דיברנו שעות רק על התובנות האלה חח).
    אני יודע שתמיד יהיו את אלה שהמסקנה שלהם מהפרק תהיה משהו שטחי בסגנון 'שיפיםםםם!!! מאהירו מקנאה בהיקארייייייי!!!', וישכחו מהעובדה שמדובר בסדרה בעלת עומק על בנות שכל המהות שלהן היא לזהור על הבמה ולא סדרת רומאנס אדג'ית בנאלית… אבל לפחות אני את התוכן הסברתי למי שרוצה להבין אותו באמת.
    המשך צפייה נעימה ^^

    2
    0
  3. האיש המוזר הזה

    הו, תודה~!

    0
    0
  4. נראה לי שרק בצפייה השלישית הבנתי שהשם של מהירו זה פשוט אור יום

    0
    0
  5. תודה על הפרק!
    נראה לי פעם ראשונה שרואים משהו ממאהירו.
    מאהירו מעיפה את קארן והן עוברות כל פעם לבמה אחרת (היה משעשע לראות את התגובה של כל אחת לזה שהן פשוט הופיעו שם ונלחמו).
    במהלך הפרק הזכירו די הרבה את המילה זוהר, שכן די גרם לי לחשוב שזה הדבר הכי חשוב להן הזוהר שלהן, ואחרי זה קראתי את מה ש-otoshigami כתב שגרם לי להבין שאני כנראה צדקתי.

    היה לי מאוד כיף לראות פרק שלא קשור במאה אחוז לקארן ולראות את מאהירו מדברת על הרגשות שלה לגבי כל מה שקורה ולגבי זה שהיא לא ממש שמחה עם כל השינויים שיש מסביב מאז שהיקארי הגיעה. סוף סוף אני לא רואה את מאהירו בתור הדמות שמאהובת בדמות הראשית ופשוט תומכת בה מהצד. היא סוף סוף מתפתחת ומבינה שיש לה זוהר משל עצמה ושהיא יכולה להיות הסוג כוכבת שהיא רוצה להיות.

    חזרתי קצת שוב על הפרק אחרי שקראתי את מה ש- otoshigami אמר בגלל שרציתי לדעת מה פספסתי שגרם לי לחשוב שהקנאה שלה היא המערכת יחסים של קארן והיקארי, כעיקרון, אני מבין עכשיו יותר על מה מבוסס העניין לגבי הקנאה של מאיהרו ולמה היקארי "גנבה" ממנה את הזוהר שלה.

    0
    0
    • שמחה שנהנת! אני גם אוהבת את החלק ברביו שהן עוברות מבמה לבמה ופוגשות את האחרות, זה ממש מצחיק חח.
      ויפה ששמת לב לזוהר! (:
      אם אתה אוהב רביואים שפחות קשורים לקארן, אז הפרק הבא יהיה בול בשבילך! (;

      0
      0
      • משום מה יש לי תחושה שהפרק יתרכז בבננה, פשוט תחושה כזאת.
        אני חייב להגיד שהשירים באנימה פשוט טובים, אני שומע את הפתיח כמעט כל יום ומדי פעם שירים שהיו ברביו.

        0
        0
        • נופ, הפרק הבא דווקא לא בבננה.
          או לפחות… עדיין לא (;

          אגב, ממש נחמד לקרוא את התגובות שלך. כיף לשמוע מעוד מישהו שמעמיק להבין את הרבדים הנסתרים שיש לסטארלייט להציע ^^

          0
          0
          • באסה, ממש רציתי לדעת למה אנשים אוהבים אותה כל כך! מקווה שזה יהיה לפחות פרק על דמות מעניינת.
            אני עושה את המיטב שלי להבין יותר טוב את כל מה שקורה באנימה, מקווה שאני מצליח להבין קצת.

            0
            0
  6. תודה רבה
    ^_^

    0
    0
  7. וואו, איזה פרק מקסים! מאהירו מדהימה 3>
    באמת פרק נהדר וחשוב, אני ממש יכולה להזדהות עם מאהירו ויש כאן תובנה חשובה לאנשים כמונו…
    מי שחושב שהפרק הזה שטחי כנראה לא הבין אותו בכלל.
    (עדיין לא סגורה ממש מה רוצים ממני בקרבות הרביו האלו, צריכה לשבת על הסצינות האלו לכמה צפיות חוזרות אני מניחה XD)
    תודה רבה 3>

    0
    0
    • בכיף! שמחה שנהנת מהפרק ^~^
      והעצה שלי בנוגע לקרבות הרביו היא לנסות לראות אותם בתור מטאפורה. זה מסדר כמה דברים בראש 3:

      0
      0
      • כן הנחתי שככה אני אמורה לראות אותם…
        אבל זה קצת עושה לי בלאגן בראש, כי ביקום של הסדרה הקרבות אכן מתרחשות XD

        0
        0
        • המממ, לא בהכרח. גם ביקום של הסדרה זה די פתוח לאינטרפטציה. זו בדיוק הסיבה שאמרתי לך שעדיף לראות אותם כמטאפורה – אם מנסים לחשוב על זה שהקרבות קורים באמת זה עושה בלגן בראש.
          כן יש לקרבות משמעות והשלכות, אבל מכאן ועד להגיד שליטרלי נערות בנות 17 נלחמות עם חרבות (ועוד נשקים) בתאטרון תת-קרקעי עם ג'ירף מדבר כשאף אחד אחר בעולם שלהם לא יודע על זה, זה קצת…

          0
          0
  8. תודה על הפרק!
    הפרק היה מקסים ומרגש, אני אוהב את מאהירו :TsukasaCry:
    הוא התחיל בזה שראו את קארן מבטיחה למאהירו שכולם יהיו איתה לנצח ואז מאהירו מתעוררת וכאן בעצם מתחילה הדרמה בפרק, קארן בעצם "התבגרה" והחליטה להשקיע יותר, לקום לבד, לא להירדם בשיעורים, ללמוד יותר וכו'. מאהירו מרגישה שהיקארי לקחה לה את קארן וגנבה את הזוהר שלה (עוד רמיזה למשהו בהמשך :catpaws:) ורואים שמאהירו מפסיקה לראות את הסרטון מהילדות שלה באמצע. ואז יש את הרביו ובעצם קארן גורמת למאהירו להבין שהיא לא צריכה אותה כדי לזהור והיא זוהרת בעצמה. ואז, בסוף, הן רואות את הסרטון עד הסוף ומאהירו נזכרת שגם לה יש זוהר:TsukasaCry:
    זו הייתה תוספת מעולה לפרק שהזוהר ממש הוצג ^^
    אה והיה ממש מצחיק שמאהירו העיפה כל פעם את קארן למקום אחר והתגובה של שאר הבנות כשהפריעו להן ברביו:kek:
    ושיר הרביו מדהים~

    1
    0
    • וואי כן, זה שהיקארי אומרת למאהירו "אל תשתמשי במילה לגנוב כזו קלות" לגבי זוהר זה פשוט…. אלף בית של רמזים מתרימים. אני חולה על הקטע הזה.
      ומאהירו מותק ♥
      בבקשה~

      1
      0
  9. טוב,
    הבעיה שהפריעה לי בפרקים האחרונים הגיעה לסיומה, מאהירו ודפוקארן הגיעו לעמק השווה אבל עם זאת אני לא מרגיש עם כך כלום.
    בצורה כללית הרביו נעשה בצורה קומית ונהדרת וחייב לאמר שזה משקף את מאהירו בצורה מופלאה, אך לקראת סופו אנו עומדים מול הסוגייה הגדולה, וכמובן שהפתרון יהיה אותו פתרון כמו באלף ואחת סדרות אחרות – הפרוטגוניסט זורק מילים בעלות הרגשה חיובית באוויר ושאר הדמויות אוכלות את זה בלי מלח.
    אך בסופו של דבר מאהירו נשארה מרוצה אז זה מה שמספיק לי, כשהיא שמחה אני שמח.

    פרק מצויין, תודה רבה על התרגום וההשקעה!

    1
    0
    • בבקשה!
      אני חושבת שקארן באמת הייתה כנה עם הדברים שהיא אמרה… אבל יפה לראות שבסופו של דבר, מאהירו עשתה הרבה מההתמודדות וההתקדמות בכוחות עצמה.

      0
      0

השאירו תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*