מחזמר☆הבנות רביו סטארלייט, פרק 6

שלום לכולם~
עוד שבוע עבר ואיתו מגיע עוד פרק של סטארלייט! בפרק של היום נזכה להכיר יותר מקרוב את קאורוקו ופוטאבה – מאיפה הן במקור, ממתי הן חברות, מה טיב הקשר האמיתי שלהם וכו’. אני נורא אוהבת את הפרק הזה כי הוא נותן פוקוס לדמויות שהן לא קארן והיקארי. גם מעבר לקאורוקו ופוטאבה, אנחנו זוכים לראות יותר גם למשל מקלודין ומאיה. כמו כן הרביו עצמו הוא אחד מהרביו האהובים עליי – גם מבחינת השיר, וגם מבחינת התוכן. ואם כבר השיר, ממליצה לכם מאוד לקרוא את ההידעת שיופיע בסוף הפוסט. הוא קשור גם לשיר וגם לשם הפרק (כי בשניהם מדובר על אותו דבר חח).
דבר אחד אחרון לפני שנעבור לקישורים – יש המשך אחרי השיר סיום. אז לכל המדלגים חסרי הבושה מבינכם, שימו לב שאתם לא מפספסים את מה שיש שם. (גם ההצגה של שם הפרק הבא נעשית בצורה סופר מגניבה הפעם!)
אז תהנו, ואשמח מאוד אם תשתפו את הטורנט~
ליה.

Torrent | Drive

הידעת?

  • המילה ‘האנאמיצ’י’ שמופיעה בשם הפרק ובשיר היא מושג מעולם התיאטרון היפני. מדובר על חלקת במה נוספת, צדדית וצרה, שמחברת בין הבמה הראשית לבין אחורי האולם, דרך הקהל. ההאנאמיצ’י משמשת בדרך כלל לכניסה או יציאה של שחקנים, אך נעשה בה לפעמים גם שימוש בסצנות צדדיות. בד”כ בתאטרון יש רק האנאמיצ’י אחת, ואילו בפרק שלנו מדובר על שתיים. נסו לחשוב במהלך הצפיה מה זה מסמל (;

About TsUNaMy WaVe

השאירו תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

24 תגובות

  1. זה רשמי קארוקו היא הכי גרועה, “סוף סוף באת לעצור אותי” פוטאבה כל הזמן משכה אותך קדימה ועצרה אותך מלהפסיק, זה הדבר הראשון שראינו הפרק, קארוקו בורחת ופוטאבה עוצרת אותה.

    פוטאבה היית צריכה לתת לה ללכת, היא לא מוסיפה כלום לזהור שלך, היא רק גונבת משלך לעצמה.

    0
    0
    • לא אתווכח איתך שקאורוקו גרועה חח… אבל מה שכן, חשוב להבין שהסיבה שפוטאבה לא מוכנה ‘לתת לה ללכת’ היא כי הרצון האמיתי של פוטאבה הוא להיות המעריצה מספר אחת של קאורוקו בשיא פריחתה. היא לא מחפשת באמת לזהור בעצמה, אלא ליהנות מהזוהר של קאורוקו. היא רוצה את זה הרבה יותר מאשר להיות כוכבת בעצמה.

      הסיבה שהיא נוטשת לאורך הפרק (וגם הפרקים הקודמים) את הרצון הזה לטובת לזהור בעצמה, היא בגלל שקאורוקו מזלזלת בהבטחה להיות כוכבת, ומבינה שבקצב הזה היא לא תזכה לראות את קאורוקו בשיא פריחתה אי פעם, כך שלא נותרה לה ברירה אלא לנסות לזהור בעצמה. כשקאורוקו מראה סוף סוף קצת נכונות לקיים את ההבטחה להיות כוכבת… פוטאבה מוכנה להפסיד ולהיות המשענת שלה.

      לא סתם שניה לפני שפוטאבה מפסידה היא רואה את קאורוקו הילדה – אותה הילדה שסינוורה אותה בילדות וגרמה לה לרצות להקדיש את חייה לשרת אותה כדי שתתקדם להיות כוכבת גדולה ביום מן הימים (;

      [אגב, מוטיב שחוזר על עצמו יפה לאורך הפרק הוא ‘פרח שפורח’. קאורוקו משולה לפרח שבילדות פוטאבה ציפתה ליום שהוא יפרח… והוא לא פרח. ופוטאבה משולה לכנפי ציפור קטנות שגדלו ומוכנות לעוף בכוחות עצמן, מה שכמעט קורה אם לא שהפרח היה מתחיל לפרוח מחדש.]

      0
      0
      • אני לא חושבת שזה שפוטאבה רוצה לראות את קאורוקו זוהרת יותר מכולם סותר את העבודה שפוטאבה גם רוצה להיות כוכבת בעצמה. אולי זה שקאורוקו התעצלה באמת היה הגורם לכך שפוטאבה התחילה להתאמץ יותר, אבל עובדתית גם כשקאורוקו חזרה לעצמה אנחנו רואים שפוטאבה עדיין שואפת להיות כוכבת ולהשתפר. היא כבר לא מנסה אולי להיות יותר טובה מקאורוקו, אבל מכל השאר? לגמרי כן. בקיצור, אני לא חושבת שאלו דברים סותרים.

        בלי קשר, אני יכולה להבין את חוסר החיבה שלך, “פ”, לקאורוקו. בסדרה היא בהחלט די מעצבנת ולקח לי קצת יותר זמן והרבה תוכן מעבר לסדרה עד שהתחלתי לחבב אותה באמת.

        0
        0
        • אולי לא סותרים לחלוטין, אבל הרביו הוכיח שכשהיא צריכה להעדיף את אחת הרצונות, היא תתן עדיפות לזוהר של קאורוקו על פני שלה עצמה… כל עוד קאורוקו אכן לא מזלזלת ובכך מפרה את ההבטחה.
          אממ אני מניח שאכן פוטאבה מנסה לזהור בעצמה גם כמה שהיא יכולה חוץ מאשר לקוות לזוהר של קאורוקו, אבל זה במידה פחותה יותר בהרבה מהשאיפה הזאת שלה, ובטח במידה פחותה יותר משל שאר הבנות שאשכרה מכוונות להיות טופ סטאר (אולי למעט… את יודעת מי, שלפני ה… את יודעת מה).

          0
          0
          • לא אמרתי שהרצון להיות כוכבת חזק יותר מהרצון להיות לצד קאורוקו כאשר היא תצליח, רק אמרתי את מה שאמרתי כדי לציין שזה לא נכון להגיד שפוטאבה מוותרת על הרצון הזה או עושה את זה רק בשביל לעודד את קאורוקו. היא אולי לא כל כך מצליחה, וזה באמת כנראה לא הרצון הראשי שלה – אבל היא בהחלט רוצה ומתאמצת ושואפת לשם לא פחות.

            0
            0
  2. תודה על הפרק!
    על פי הקול שיש בסוף אני מניח שהפרק הבא על בננה.
    אין לי יותר מדי להגיד על הפרק, הוא היה נהדר. היה נחמד לראות עוד מקלודין וטנדו מאיה (יש לה מחר יום הולדת!7\24 לפחות לפי מה שרשום במשחק) במיוחד את הקטע שטנדו אמרה לקאורוקו את המשפט שהיא הרגישה שהן עשויות מאותו חומר וכל זה שלדעתי הסצנה הייתה מדהימה לדעתי (הסצנה אהובה עליי בפרק).
    הרביו היה פשוט נהדר (זה לא נדיר, כל רביו כאן עד עכשיו היה פשוט מעולה).
    הדבר נוסף שאני שמתי לב אליו זה שאמרו שאודישן שקאורוקו עשתה לתפקיד חסר תשוקה ושהוא לא מרגש וזה ישר גרם לי לתהות האם זה קשור לכל הרביו שהיא הפסידה? אני מניח שזה לא קשור, סתם נקודה למחשבה.

    0
    0
    • רק ה’קול’? חח. השם של הפרק הבא הוא ‘דאיבה נאנה’, וזה די מופיע על כל הרקע שמאחורי קירין בהצגת הפרק הבא חח… וכן, מהפרק הבא הארק המשובח ביותר בסדרה מתחיל (;

      בנוגע ל’חוסר התשוקה’ באודישן של קאורוקו, זה כן קשור. מה הסיבה שקאורוקו הפסידה בכל הרביו עד כאן? כי היא מזלזלת. זו הבעיה שלה – היא בטוחה שהיא טובה מדי ולא תובעת מעצמה, וכאשר היא מוקפת בבנות שכן משתוקקות ומתאמצות (במקרה שלנו, פוטאבה הציגה את זה בפנים שלה הכי טוב), היא פשוט נשרכת מאחור. זה מתבטא ברביו שהיא מפסידה שוב ושוב, וכמובן… גם באודישנים לתפקיד בסטארלייט.

      השינוי שפוטאבה הצליחה להחדיר בה בסוף הרביו שלהן הוא הזיכרון לכך שהיא הבטיחה בילדות שהיא תהיה ‘נערת הבמה הטובה בעולם’, ובשביל זה היא צריכה לעבוד קשה. גם מאיה מצליחה בחכמה לעקוץ אותה עם ההבנה הזאת בשיחה שציינת.
      היא מקבלת את זה בסוף (במידה מסוימת… היא לא הולכת לעשות היפוך אישיות מעכשיו :\), ולכן היא כן מנצחת ברביו שלה מול פוטאבה, בפרט כשיותר מאשר הרצון של פוטאבה להיות כוכבת בעצמה, יש לה רצון להיות ה’מעריצה מספר אחת’ של קאורוקו הכוכבת.

      0
      0
      • רק הקול ושם הפרק הבא? רואים בבירור את השיער והפלאפון שלה P:
        ואני גם אוהבת את הסצנה שמאיה מדברת עם קאורוקו! מאיה בד”כ מדברת בצורה ממש מעורפלת, אבל פה לשם שינוי זה היה יחסית ברור חח. אני גם ממש אוהבת איך במהלך הדיבור רואים את קלודין ופוטאבה (שלא באו להיפרד מקאורוקו).
        ואכן, היום יש למאיה יומולדת ^^

        0
        0
        • מוזר שלא שמתי לב. חחח.
          חבל, היה אפשר לעשות אותה דמות טובה יותר.
          אני מקווה שקאורוקו תשתנה אפילו קצת ושתהיה דמות יותר טובה.

          0
          0
  3. וואי, זה פרק מדהים!!!!
    אהבתי את הצורה שבה הציגו את העבר של פוטאבה.

    0
    0
  4. משהו לא מסתדר לי בפרק הזה,
    כשפוטאבה מדברת על כך שהן מתפתחות כל יום רואים את הקרבות של כל השאר, מאיה-סאמה בראש המגדל, ג’ונה נגד קלוד, מהירו נגד היקארי ואז את קארן, בלי בננה. עכשיו גם בפרק הקודם לא ראינו את בננה אבל שם זה היה יותר ברור שזה היה היום החופשי שלה. (כי ממש ראינו את הקרבות והיא לא השתתפה)
    עכשיו בפעם הראשונה לא ממש חשבתי על זה, אבל נראה שהקרבות הן בסדר כרונולוגי (במיוחד כי בפרק הזה רואים את קארוקו מפסידה לג’ונה בקרב שראינו הצצה אליו בפעם הקודמת) אז לא יכול להיות שזה שוב היום החופשי של בננה, אז נגד מי בננה נלחמת? קארן או מאיה-סאמה? (כי בנתיים לא היה לאף אחת מהן יום חופשי).
    וגם למה לא הראו את בננה??

    0
    0
    • בהחלט יש משהו קטן בפרק שלא מסתדר, וגם אני חשבתי עליו. אין ספק שכרונולוגית הפרק הזה קורה אחרי הפרק הקודם – אז איך קרה שאנחנו רואים את קאורוקו נלחמת נגד ג’ונה, מהפרק הקודם?
      ההנחה הראשונה שלי הייתה שאולי הפרק על קאורוקו ופוטאבה מתרחש על טווח זמן ארוך יותר, שמתחיל אולי לפני הפרק הקודם, אבל אירועי תחילת הפרק הזה סותרים את ההנחה הזו. אלאור אמר לי שהוא הבין שקאורוקו בעצם “נזכרת” ברביו הזה, וככה גם ברביו האחרים שהיא הפסידה בהם. זה יותר הגיוני, כי באמת לפני מונטז’ ה’זכרונות’ הזה אנחנו רואים אותה בבגד בורדו מעסה את הרגליים, וגם בסוף (מתי שהיא אומרת “הפסדתי די הרבה”) היא עם בגד בורדו ומעסה את הרגליים – מה שכן די מאשר שאלו כנראה היו זכרונות. לכן, אנחנו לא יכולים לדעת מי ביום הזה של הקרבות (היום בו קאורוקו ופוטאבה נלחמות) נלחמה ומי לא. זה נכון שאנחנו רואים קרב אחד בזמן המשפט של פוטאבה שהזכרת – אנחנו רואים את קלודין וג’ונה נלחמות. אבל את כל השאר אנחנו רואים עם עצמן, ולא יודעים מי נלחמת במי.
      מה שכן, דווקא כן הראו משהו מבננה עד עכשיו. אני מסכימה איתך שזה לא היה בולט בכלל, אבל ממליצה לך לנסות לחפש 😉 (רמז: זה היה בפרק 3).

      0
      0
  5. רציתי לראות את מהירו נגד היקארי, זה בטח היה טוב

    0
    0
  6. לא הגבתי כאן בשבוע שעבר :O
    מה שלימודים יכולים לעשות לבן אדם!
    הפרק הזה היה ממש מקסים, אני ממש אוהבת את פוטאבה, היא מדהימה 3>
    ומסקנה, אני צריכה להשיג חברה שתסיע אותי על אופנוע ללימודים, דחוף!
    (אני כבר אעשה לה עיסוי לכפות רגליים, זה עליי ~)

    תודה רבה 3>

    0
    0
  7. תודה רבה
    ^_^

    0
    0
  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק לי היית הרגשה שפוטאכה וקארוקו מיותרות לחלוטין באנימה?
    אין לי מושג איך אין בשאר הפרנצ’איס,אבל כמעט ואין להן שום חשיבות לעלילה של האנימה והאמת שאם היו מוותרים על הפרק שלהם ומנצלים את הזמן למשהו אחר היה עדיף, כמה דוגמאות: מהירו נגד היקראי, כל רביו של קלודין, מאיה-סאמה נגד קלודין ( המלא), נאנה נגד כל אחת מהבנות, בחיי שהיו כל כך הרבה דברים שהיה עדיף על פניהן.

    0
    0
    • אני יכולה להבין את נקודת המבט שלך, אבל אני לא בהכרח מסכימה איתה. לדמויות של קאורוקו ופוטאבה יש הרבה משמעות מעבר לSCOPE שלהן בתוך עצמן.
      אני כן מסכימה שהרביו שלהן לא הכי חשוב לעלילה הכללית ולסיפור של קארן, אבל הן עצמן בתור דמויות דווקא תורמות לא מעט. כמו למשל ההשוואה בין השורות בין קאורוקו למאיה, הראיה שפוטאבה נותנת שאפשר להשתנות ולהשתפר אם באמת מנסים (גם בלי חברת ילדות שמגיעה לכיתה) וכו’. הפרק ספציפית נועד כדי לתת סוף לקצוות הסיפור שפתחו להן, שזה לגיטימי.
      אני מסכימה שקלודין למשל לא קיבלה מספיק, אבל באותה נשימה אי אפשר להגיד שלקלודין יש איזשהו קונפליקט שלא נפתר. אבל אצל פוטאבה וקאורוקו, לולא הפרק הזה, הרבה היה נשאר באוויר ופשוט לא מתחבר כמו שצריך.

      0
      0
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        יכול להיות שלא הסברתי את עצמי כנדרש, הכוונה שלי הייתה שאילו הן לא היו באנימה בכלל שום דבר לא היה נפגע.
        זה נכון שבגלל חלקי הסיפור שלהם יש להן צורך בפרק שיסגור את הקצוות, אך אילו הן לא היו שם לא היה צורך בסגירת קצוות.
        הן חמודות וכן נותנות הפוגה מהעלילה, אבל לדעתי היה נחמד אילו היו מתמקדים רק בעלילה.

        בכל מקרה התחושה הכללית שלי היא שהן שם כי מישהו קבע שיש צורך ב9 בנות.

        0
        0
        • אף אחד לא “קבע שיש צורך ב-9 בנות”. בבתי ספר אחרים בעולם של סטארלייט יש מספר הרבה יותר קטן של דמויות ראשיות (שלושה בתי ספר עם 5, בית ספר אחד עם 3). לכל דמות בסיפור יש תפקיד, ואף אחת מהן היא לא פילר מיותר.
          אני חוזרת על עצמי, אבל שוב, גם בפוטאבה וגם בקאורוקו יש הרבה יותר ממה שהן סתם אחת בשביל השניה. קאורוקו היא דוגמא למישהי מוכשרת שלא משקיעה אבל עדיין מצליחה מאוד לרוב (בניגוד למאיה שכן משקיעה, ובניגוד למשקיעות שאין להן יכולת טבעית). צריך דמות כמו שלה כדי להראות איך זה משפיע על אחרות – אלו שמשקיעות למרות הכישרון ואלו שמשיקעות בלעדיו.
          פוטאבה היא הוכחה לשיפור עם עבודה קשה (תפקיד שיכלו לתת לג’ונה, ועובדתית בחרו לא לעשות, ואי אפשר להגיד שהיה חסר לג’ונה סיפור ועומק). ושתיהן ביחד הן ביקורת על דינמיקת ה”תפקיד בן/תפקיד בת” של הטאקאראזוקה רביו (האמיתי).
          כמו כן רק בזכות פוטאבה אנחנו רואים הרבה דברים בקלודין שכנראה לא היינו רואים אם פוטאבה לא הייתה (פוטאבה פחות או יותר היחידה עם קשר *חברי* אמיתי וקרוב לקלודין).
          אם כבר, פרט טריוויה – הדמות שלא הייתה אמורה להיות שם במקור זו דווקא קלודין. היא די דמות שהוסיפו לסדרה ברגע האחרון, ועל כן הסיפור החלש שלה לא מפתיע כל כך.

          0
          0

השאירו תגובה

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*